A vállalati tartalomkezelés - azaz az ECM - a szakemberek által 2005-ben definiált kifejezés, amely versenyben áll más fogalmakkal, mint például az EDRMS vagy az EIKR. Az irodalomban számos további dokumentumkezeléssel kapcsolatos kifejezés található,mint például: Az ECM, az EDRMS, az EIKR, a DM, a KM stb., melyeket inkább a marketing szabályok befolyásolnak, nem pedig objektív okok.
Az OpenKM egy ECM szoftver, habár mi az EDRMS (Enterprise Document and Record Management System) kifejezést részesítjük előnyben, a marketing világban talán kevesebb sikerrel, de véleményünk szerint ez a megfogalmazás sokkal pontosabb és reprezentatívabb.
Enterprise Content Management ( tartalomkezelő rendszerek ) célja:
A Vállalati Tartalomkezelő Rendszer - azaz ECM szoftver - olyan kifejezés, amely ötvözi a dokumentumkezelést, az iratkezelést, a keresést, az együttműködést, a munkafolyamatokat, az adatgyűjtést, a digitális átalakítást, az elektronikus aláírást, az űrlapkezelést, a digitalizálást és a digitális vagyonkezelést (DAM).
A vállalati tartalomkezelő rendszerek - ECM szoftver - elsősorban az információk életciklusának kezelésére irányulnak a kezdeti létrehozástól, az archiváláson keresztül - az információk tárolása - és végül annak hatályának lejártáig.
A Vállalati Tartalomkezelés segít Önnek:
Az OpenKM segít a folyamatok minőségének és következetességének optimalizálásában, az iránymutatások automatizálásában, és segíti a szervezetet az eredmények kezelésében (információkezelés).
Az OpenKM-et kifejezetten a vállalat számára kritikus tartalom kezeléséra és a szabályozásoknak való megfelelésre fejlesztették ki.
A File Plan modul egy átfogó tervet biztosít, amely magában foglalja a kialakítandó aktákat, a szervezet fájljait, az fájlok helyét, fájlátviteli instrukciókat, fájl megőrzésére és diszpozíciójára vonatkozó utasításokat és az akták kezelésére vonatkozó egyéb hatékony útmutatásokat.
Az openKM egy olyan aktakezelő szoftver, amely meghatározza, hogy a létrehozott vagy már létező aktákat, hogyan érdemes szervezni. Gyakorlatilag egy "térképet" ad arról, hogy melyik szervezet milyen aktákat alakított ki és tart karban, illetve, hogy meddig kell azokat megőrizni és milyen törlési eljárás alkalmazható.
Az OpenKM-ben a feladatok dokumentumokhoz kapcsolódó eseményeken alapulnak - mint például tűzfal paradigma koncepció, szabályérvényesítés, műveletvégrehajtás - segít az üzleti logika automatikus felállításában. A kapcsolódó események alapján beállíthatja a vonatkozó szabályokat, például dokumentum áthelyezhezése az új rendeltetési helyre, biztonsági irányelvek ódosítása vagy akár dokumentum transzformációt hajthat végre (pl. dokumentum konvertálása PDF formátumba a 4. csoportos tömörítéssel). Az OpenKM plug-in architektúrájának köszönhetően könnyen bővíthető a megoldás.
Az OpenKM Zone OCR lehetővé teszi az adatgyűjtést és -feldolgozást. Úgy került megtervezésre, hogy bármilyen struktúrájú dokumentumfolyamatot üzleti használatra kész adatokká alakítson. Az OpenKM architektúrájának köszönhetően üzleti technológiákkal is integrálható a megoldás mint például: Abby Flexicapture, Kofax, Cognitive Forms (többek között).
Az üzleti tevékenységek osztályozása hatékony eszköz, amely elősegít az üzleti tevékenység és az akták kezelésével kapcsolatos számos folyamatban:
A verziókezelés a dokumentumok módosításait,valamint azok új példányként való rögzítését jelenti. A változásokat általában egy szám- vagy betűkód jelöli, amelyet "verziószámnak" hívunk. Minden egyes módosításhoz időbélyeg és a változást végrehajtó személy társul. A javítások grafikusan összehasonlíthatók és visszaállíthatók.
REST és CMIS Webszolgáltatások
Támogatott protokollok: CIFS, FTP és WebDAV.
Az OpenKM könnyedén és gyorsan integrálható harmadik féltől származó alkalmazásokkal.Elérhető integrációs megoldások: Bonitasoft BPM, Microsoft Office, Vtiger.
Az OpenKM speciális előnézetet biztosít az AutoCAD és a DICOM kiterjesztásű fájlok megtekintéséhez. Az OpenKM architektúrájának köszönhetően könnyen kiterjeszthető más formátumokra is.
Az OpenKM dokumentumkezelő rendszer teljes és konfigurálható audit trail funkciót tesz elérhetővé. Ez lehetővé teszi, hogy dokumentált bizonyítékkal rendelkezzen azon tevékenységek sorozatáról, amelyek érintenek egy adott műveletet, eljárást vagy eseményt.
Az OpenKM könnyedén és gyorsan integrálható harmadik féltől származó alkalmazásokkal.Elérhető integrációs megoldások: Bonitasoft BPM, Microsoft Office, Vtiger.