Szervezeti tudásmenedzsment kihívásai:
A tudásmenedzsment egy döntéstámogató rendszer, amely megköveteli a tanulási folyamatokra vonatkozó modell implementálását - gyakran ez gépi tanulás elvén működik - valamint támogatja a tudás elsajátítását és átadását a mindennapi tevékenységekkel (tudásmegosztási folyamat).
A know-how begyűjtése önmagában nem elegendő. Bizonyos szempontból ösztönözni kell, és támogatni kell megfelelő hozzállást a vállalkozásban.
A tanulási eszközök és technikák hozzá járulnak a kedvező kultúra és a megosztással szembeni hozzáállás fejlesztéséhez.
A tudásmenedzsment modell alapvető jellemzői (tudásmenedzsment stratégia):
Az OpenKM lehetővé teszi, hogy egyetlen hozzáférési pontot állítson be minden információhoz - tartalomkezeléshez - a megfelelő struktúra segítségével. A biztonsági modell segít meghatározni, hogy milyen információkhoz férhet hozzá a felhasználó.
A tanulási model alapján - gépi tanulás- és a repositoryban már létező adatok alapján,az OpenKM rögzíti és azonosítja az információkat az elosztáshoz és az újrafelhasználáshoz.
Az OpenKM menedzsment megoldások lehetővé teszik az ismétlődő folyamatok automatizálását automatizált feladatok által. Ezek a folyamatok csökkentik a költségeket, minimalizálják az emberi hibák lehetőségét, és távoltartják a felhasználókat az ismételt feladatok elvégzésétől, amelyek nem járulnak hozzá a tudás növeléséhez.
Az OpenKM-ben a feladatok dokumentumokhoz kapcsolódó eseményeken alapulnak - mint például tűzfal paradigma koncepció, szabályérvényesítés, műveletvégrehajtás - segít az üzleti logika automatikus felállításában. A kapcsolódó események alapján beállíthatja a vonatkozó szabályokat, például dokumentum áthelyezhezése az új rendeltetési helyre, biztonsági irányelvek ódosítása vagy akár dokumentum transzformációt hajthat végre (pl. dokumentum konvertálása PDF formátumba a 4. csoportos tömörítéssel). Az OpenKM plug-in architektúrájának köszönhetően könnyen bővíthető a megoldás.
Az OpenKM dokumentumkezelő rendszer teljes és konfigurálható audit trail funkciót tesz elérhetővé. Ez lehetővé teszi, hogy dokumentált bizonyítékkal rendelkezzen azon tevékenységek sorozatáról, amelyek érintenek egy adott műveletet, eljárást vagy eseményt.
REST és CMIS Webszolgáltatások
Támogatott protokollok: CIFS, FTP és WebDAV.
Az OpenKM könnyedén és gyorsan integrálható harmadik féltől származó alkalmazásokkal.Elérhető integrációs megoldások: Bonitasoft BPM, Microsoft Office, Vtiger.
Az OpenKM vállalati tartalomkezelő lehetővé teszi egy vagy több tudástár létrehozását és elérhetővé tételét az egész szervezet számára. Gyakorlati példáinkat a https://docs.openkm.com weboldalon érheti el.
A Tudásbázis például segít gyorsan létrehozni egy üzleti könyvtárat (elsajátítani a tudásfolyamatot).
Az OpenKM felhasználható a cég összes fizikai levelezésének eltárolására, továbbá alkalmas a kinyomtatott dokumentumok, valamint az e-mailek repositoryban történő elmentésére is.
Az egyéni információkat automatikusan szétosztja a felhasználók vagy érdeklők körében, amint ezeket az információkat a repositoryban előállítják.
Segítség az adatok konszolidációjában a döntéshozáshoz (DSS Decision Support System).
Automatikus riport készítés.
Az OpenKM Zone OCR lehetővé teszi az adatgyűjtést és -feldolgozást. Úgy került megtervezésre, hogy bármilyen struktúrájú dokumentumfolyamatot üzleti használatra kész adatokká alakítson. Az OpenKM architektúrájának köszönhetően üzleti technológiákkal is integrálható a megoldás mint például: Abby Flexicapture, Kofax, Cognitive Forms (többek között).
Az OpenKM speciális előnézetet biztosít az AutoCAD és a DICOM kiterjesztásű fájlok megtekintéséhez. Az OpenKM architektúrájának köszönhetően könnyen kiterjeszthető más formátumokra is.
A verziókezelés a dokumentumok módosításait,valamint azok új példányként való rögzítését jelenti. A változásokat általában egy szám- vagy betűkód jelöli, amelyet "verziószámnak" hívunk. Minden egyes módosításhoz időbélyeg és a változást végrehajtó személy társul. A javítások grafikusan összehasonlíthatók és visszaállíthatók.