Ha szeretne jól informált maradni, iratkozzon fel az OpenKM hírleveire

Mesterséges intelligencia és optikai karakterfelismerés

Ana Canteli

Írta Ana Canteli, 2023. április 4-én

Az optikai karakterfelismerés (OCR) olyan technológia, amely a beolvasott képek vagy dokumentumok metaadatait vonja ki és alakítja szerkeszthető szöveggé. Az OCR képes "elolvasni" és megérteni a szöveget, akár egy kézzel írott, beolvasott képen is, és olyan szövegformátumba alakítani, amelyet a számítógép szerkeszteni tud.

Az OCR-folyamat a dokumentum beolvasásával kezdődik, amely egy szöveget tartalmazó, nagy felbontású képet eredményez. Az OCR technológia algoritmusokat használ a képek elemzésére és a betűket, számokat vagy más szimbólumokat ábrázoló karakterminták felismerésére. A karakterek azonosítása után a szoftver szerkeszthető szövegformátummá alakítja őket.

Az OCR-t különféleképpen használják, a régi dokumentumok szkennelésétől kezdve a papírszámlák elektronikus dokumentumokká történő átalakításáig, egészen az üzleti folyamatok automatizálásáig.

A mesterséges intelligencia (AI) pedig a számítástechnika egyik ága, amely olyan algoritmusok és rendszerek fejlesztésére összpontosít, amelyek lehetővé teszik a hardverek számára, hogy olyan feladatokat hajtsanak végre, amelyek egyébként emberi beavatkozást igényelnének.

A mesterséges intelligencia a "gépi tanulás" fogalmán alapul, ami azt jelenti, hogy a gépek képesek nagy mennyiségű adatot elemezni, és azokból mintákat és szabályokat tanulni. Ez lehetővé teszi számukra, hogy beszédfelismerési, döntéshozatali és természetes nyelvi megértési feladatokat végezzenek.

A természetes nyelv a számítógépek azon képességére utal, hogy az emberi nyelvet az emberekéhez hasonlóan megértsék és feldolgozzák. Ez nemcsak a szavak és mondatok felismerésének képességét foglalja magában, hanem a mögöttük rejlő jelentés megértésének képességét is.

Napjainkban a legtöbb természetes nyelvi feldolgozó rendszer gépi tanulási algoritmusokat használ, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy nagy mennyiségű adatot elemezzenek, és nyelvi mintákat és szabályokat tanuljanak belőlük. Ezáltal képesek fordítási, szövegosztályozást és címkézési, valamint kérdés-válasz megértési feladatokat elvégezni.

A természetes nyelvi feldolgozást a számítástechnikában számos különböző módon hasznosítják, a virtuális asszisztensektől kezdve, mint például Siri és Alexa, az ügyfélszolgálati chatbotokon át, egészen a feladatok automatizálásáig, mint például beszkennelt dokumentumok osztályozása és címkézése.

A mesterséges intelligenciának szintén számos felhasználási módja létezik. Használják az ügyfélszolgálati chatbotok, az olyan virtuális asszisztensek, mint például Siri és Alexa, az autonóm autóvezetési rendszerek és a pénzügyi csalásokat felderítő algoritmusok is. Ezentúl, a mesterséges intelligencia használata elterjedt a tudományos és orvosi kutatásokban, a természeti katasztrófák előrejelzésében és a környezetgazdálkodásban is.

A mesterséges intelligencia (AI) és az optikai karakterfelismerés (OCR) szorosan kapcsolódik egymáshoz, és gyakran használják őket együtt.

Az OCR-folyamat során például a mesterséges intelligencia elemzi és megérti a beolvasott képet, és felismeri a betűket, számokat és egyéb szimbólumokat ábrázoló karaktermintákat. A mesterséges intelligencia a szövegfelismerési hibák automatikus javításával az OCR-technológia pontosságának javításában is segíthet.

Ezenkívül a mesterséges intelligencia az OCR segítségével képes információkat kinyerni a beolvasott dokumentumokból. Az AI elemezni tudja az optikai karakterfelismeréssel kinyert dokumentumokból az adatokat, és olyan feladatokat végezhet, mint az információk osztályozása, címkézése és kategorizálása. Az OCR-elt dokumentumokból kinyert információkat is elemezheti, hogy mintákat és trendeket észleljen, és hasznos döntéshozatali információkat nyújtson.

Üzleti folyamatok javítása AI és OCR segítségével

Az AI és az OCR kiegészítik egymást, és különböző megoldásokat kínálnak a folyamatok automatizálására, valamint az üzleti és egyéb feladatok javítására.

A mesterséges intelligencia (AI) és az optikai karakterfelismerés (OCR) kettőse, jelentősen javíthatja egy vállalat dokumentumkezelési eljárását.

Az OpenKM dokumentumkezelő rendszerében a mesterséges intelligencia és az OCR technológia kombinációja segít számos dokumentumkezelési folyamat automatizálásában, jelentősen csökkentve a manuális munkaterhet, és javítva az eljárások hatékonyságát és pontosságát. A dokumentumok például automatikusan beolvashatók és feldolgozhatók az OCR segítségével, majd a mesterséges intelligencia automatikusan osztályozhatja és címkézheti a dokumentumokat tartalmuk szerint.

Az OpenKM-ben számos üzleti folyamat jelentősen javítható a mesterséges intelligencia (AI) és az optikai karakterfelismerés (OCR) alkalmazásával. Néhány példa:

  • Számlafeldolgozás: A mesterséges intelligencia és az OCR automatizálhatja az adatbevitelt a vállalat könyvelési rendszerébe, ami nagyobb hatékonyságot és pontosságot tesz lehetővé a számlák feldolgozásában.

  • Dokumentumok iktatása és archiválása: A mesterséges intelligencia és az OCR automatikusan osztályozhatja a dokumentumokat, és tartalmuk szerint címkézheti őket, így könnyebben tárolhatók és később visszakereshetők.

  • Kereslet-előrejelzés: A mesterséges intelligencia képes elemezni a korábbi értékesítési adatokat és előre jelezni a jövőbeli keresletet, ami segíthet a vállalatoknak, hogy ennek megfelelően igazítsák ki készleteiket és erőforrásaikat.

  • Kockázatelemzés: A mesterséges intelligencia és az OCR nagy mennyiségű pénzügyi adat elemzésére és a kockázati minták felismerésére használható, ami segíthet a vállalkozásoknak megalapozottabb döntések meghozatalában és a csalás kockázatának csökkentésében.

Röviden, az AI és az OCR az OpenKM-ben az üzleti folyamatok széles körének automatizálására és javítására használható, javítva az üzleti műveletek hatékonyságát, pontosságát és jövedelmezőségét.

Ezenkívül az OpenKM-ben a mesterséges intelligencia használható a dokumentumokból OCR segítségével kinyert információk elemzésére is, ami hasznos a döntéshozatalhoz és a folyamatok optimalizálásához. A mesterséges intelligencia például elemezheti a dokumentumhasználati mintákat az OpenKM-ben, és meghatározhatja, hogy melyek a legfontosabbak a vállalat számára.

A mesterséges intelligencia képes a dokumentumhibák és a csalások felderítésére és megelőzésére is, ami különösen fontos a pénzügyi és jogi szektorokban.

A mesterséges intelligencia és az optikai karakterfelismerés közötti partnerség számos előnnyel járhat a vállalat dokumentumkezelésében, javítva a folyamatok hatékonyságát, pontosságát és biztonságát, és lehetővé téve, hogy az alkalmazottak fontosabb és értéknövelő feladatokra összpontosíthassanak. Kérjük, tekintse meg a kapcsolódó videót. További információért pedig vegye fel velünk a kapcsolatot.

Kapcsolatfelvétel

Általános információk