Írta Raymond Chiu 2022. január 14-én
Régen a vállalkozások papíralapú dokumentumokat használtak az információk rendszerezésére. Ez azonban nem mindig a legjobb megoldás.
A Xerox 2019-es tanulmánya szerint az amerikai vállalatok becslések szerint 460 milliárd dollárnyi bért költenek a papíralapú információk kezelésére. Ez a költség magába foglalja a dokumentumok létrehozását és formázását, valamint azok digitális másolatként való újra bevitelét.
Ha 15%-kal csökkentjük a papíralapú információk kezeléséhez szükséges időt, az egy 500 alkalmazottat foglalkoztató vállalat esetén akár évi 2 millió dollárt megtakarítást is jelenthet. Itt jön képbe a papírmentes rendszer létrehozása.
5 előny a papírmentes iroda mellett
A milliós megtakarításon túl a papírmentes irodák a következő előnyökkel is járhatnak:
A digitális transzformáció azt jelenti, hogy nem kell kinyomtatnod a dokumentumokat. Ehelyett gyorsan elmentheted, megoszthatod és tárolhatod őket egy exkluzív irodai digitális fájlkezelő rendszerben.
Amikor úgy döntesz, hogy megszűnteted a papíralapú folyamataidat és áttérsz a digitálisra, akkor ezzel együtt le is egyszerűsíted a fájlok kezelésének folyamatait. Ezt gyakran hangsúlyozzuk ügyfeleink számára a Maid Sailors Office Cleaning Service NYC-nél. Semmi szükség arra, hogy kinyomtass egy dokumentumot, mappába tedd, majd eltárold egy irattárban. Ehelyett inkább, a még ki nem nyomtatott dokumentumról készíts egy másolatot a számítógépedre, vagy tárold el egy felhő alapú fájlkezelőben és így könnyedén hozzáférhetsz.
Mivel dokumentumaid online elérhetőek, a munkahelyi együttműködés sokkal egyszerűbbé válik. Képzeld el, hogy nem kell minden hitelesített dokumentum verzióját kinyomtatnod!
Idő- és pénzmegtakarítás
Ha papírmentes rendszert alkalmazol a cégedben, akkor nem kell mappákat és iratszekrényeket vásárolnod. Ráadásul a digitális fájl is könnyebben megtalálható az adatbázisrendszerben.
A papírmentessé válás azt jelenti, hogy ragaszkodnod kell az új digitális felügyeleti rendszer irányelveihez. Ez az, ahol a DMS-eszközök, például az OpenKM hasznosak lehetnek. Ennek az az oka, hogy az ilyen kezelőszoftverek digitális nyomot hagynak a dokumentumhoz való hozzáférésről és a frissítésről.
Most, hogy ismered a papíralapú dokumentumok digitalizálásának előnyeit, itt az ideje, hogy felfedezd, hogyan alkalmazhatod ezt a rendszert a Te saját cégedben.
Ha eddig papíralapú fájlokat használtál, győződj meg arról, hogy az irodában mindenki egyetért az új dokumentumkezelő rendszerrel. Íme három gyors tipp, hogyan teheted ezt meg:
Természetesen az irodai papíralapú dokumentumkezelés csökkentésének legjobb módja egy megfelelő DMS megtalálása. A lehetőségek tárháza mellett azonban meg kell vizsgálnod, hogy melyik megoldás felel meg vállalkozásod igényeinek és költségvetésének.
Gyűjtsd össze azokat a funkciókat, amelyeket elvársz egy DMS-től. Ez a biztonságtól és a hozzáférhetőségtől a tárolásig és az adatok biztonsági mentéséig terjedhet. Keress olyan szoftvert, amely képes biztosítani azt, amire szüksége van, majd nézd meg, hogy melyik felel meg a leginkább a költségvetésednek.
Mindig a legjobbat keresd, amit megengedhetsz magadnak.
Nem minden DMS ugyanolyan. Egyes cégek jól működhetnek a Google Suite használatával, míg mások saját szoftvert igényelnek.
Ettől függetlenül a cég minden tagjának tudnia kell, hogyan kell használni a kívánt eszközt.
A termékbemutatóhoz a szolgáltató műszaki támogatásért felelős csapatának segítségét is kérheted. Ezenkívül hagyd, hogy az alkalmazottak teszteljék a szoftvert. Azt javasoljuk, hogy kezdd el a vállalkozásod kritikusabb embereinek oktatását, míg a többiek felkészülnek a fájlok digitalizálására.
Miután megszokták a rendszert, elkezdhetik csapataik képzését.
Most, hogy a vállalatnál mindenki hozzászokott a rendszerhez, a következő lépés a folyamat kialakítása.
Először is meg kell határoznod, hogyan digitalizálják az összes papíralapú dokumentumot. Másodszor, ki kell dolgozni egy papírmentes rendszert, amelyet a jövőben is be tudsz vezetni.
Ez biztosítja, hogy hatékonyan és eredményesen valósítsd meg a digitális átalakulást.
Itt következik az igazi piszkos munka, ugyanis a hatékony végrehajtásához be kell tartanod a korábban meghatározott összes irányelveket.
Az lenne a legjobb, ha az előzően kívül a következőket is megtennéd:
Határozd meg, milyen dokumentumaid vannak, és kezdd el őket rendszerezni.
Minden osztály legyen felelős a fájljaiért.
Határozz meg egy célt, hogy az egyes részlegek mikorra helyezzék el a fájljaikat a rendszerben.
Semmisíts meg minden olyan dokumentumot, amelynek lejárt az előre meghatározott ”lejárati ideje”.
Ha ezt megteszed, akkor a papíralapú dokumentumokat pillanatok alatt digitalizálhatod és tárolhatod a kívánt dokumentumkezelő rendszerben.
A papíralapú dokumentumok kezelésével eltöltött idő felhasználható üzletfejlesztésre. Ez megmagyarázza, hogy a papírmentes rendszer bevezetése miért teszi lehetővé a megtakarítást és a vállalkozás bővítését.
Ha szeretnéd kihasználni ezeket az előnyöket, feltétlenül kövesd a bejegyzésünkben felsorolt lépéseket. Így probléma nélkül digitalizálhatod üzleti folyamataidat.
A szerzőről: Raymond Chiu a Maid Sailors Office Cleaning Service NYC, a legjobb besorolású irodatakarítási szolgáltató operatív igazgatója. Megfizethető árakkal párosítva a legnehezebb takarítási igényeket is képesek vagyunk kezelni, és egészséges, biztonságos és dolgozóbarát környezetté varázsolhatjuk munkahelyét.