Írta Ana Canteli 2022. január 21-én
A kkv-k digitalizálása már nem csupán a közösségi oldalakon való profillal, weboldallal vagy a papírmentes iroda miatti aggódással jár. A kkv-k digitalizálása az az eszköz, amely egyrészt lehetővé teszi számukra a globális gazdaságban való túlélést. Másrészt azonban ez lesz az az eszköz is, amely többek között a növekedéshez, a versenyképesség növeléséhez, az összes ágazatra és potenciális piacra való kiterjesztéséhez, valamint az ügyfélélmény javításához szükséges. A digitalizáció elérendő szintjének nincsenek határai, mivel minden szervezet digitális érettségi foka, még gazdasági ágazatonként is, eltérő. A kis- és középvállalkozások erőfeszítéseit összehangoló digitalizációs tervvel azonban biztosak lehetünk abban, hogy a helyes irányba haladunk.
A kkv-k digitalizálása a szervezet emberi és technikai szintű alkalmazkodási folyamata, amely segíti a vállalatot céljainak elérésében a digitális korban. Figyelembe kell venni a vállalat által használt információs és kommunikációs technológiákat, és foglalkozni kell a szervezeti kultúra fejlesztésével az emberi erőforrások képzésében, a felső vezetéstől az utolsó alkalmazottig.
Mindezen okok miatt logikus, hogy a digitalizálási folyamatot egy olyan útnak tekintjük, amely elkezdődik, de soha nem ér véget, mivel folyamatosan új kihívások jelennek meg. Az egyedi lehetőségekkel kell foglalkozni, és olyan új digitális megoldásokkal, amelyek segíthetnek a kkv-knak javítani piaci pozíciójukat.
A kkv-k digitalizálási tervének legjobb meghatározásához részletesen ismerni kell a vállalat digitális érettségi szintjét. Ebben az értelemben kulcsfontosságú egy olyan technológiai partner, aki tanácsadással, képzéssel és személyre szabott szolgáltatásokkal irányít és ad tanácsot a cégünk számára legjobb digitalizációs stratégiával kapcsolatban.
Országos szinten a kis- és középvállalkozások még mindig úgy vélik, hogy nincs szükségük digitalizálásra vagy előrelépésre a digitalizálási tervükben, mivel a múltban már végrehajtottak egy beruházást, vagy elégedettek a jelenlegi működésükkel.
Ezeknek a szervezeteknek a jövője bizonytalan és aggasztó, mert amellett, hogy elveszítik a potenciáljukat, azt kockáztatják, hogy a versenytársak megelőzik őket, piaci részesedésüket elveszítik, és akár el is tűnhetnek, ha a digitalizálási folyamatot nem a helyzetüknek megfelelően mérlegelik.
A digitális modell elindítása vagy előrehaladása érdekében a spanyol kormány a Gazdasági és Digitális Átalakítási Minisztériumon keresztül indította el a Digital KIT-et. Az EU következő generációs alapjaiból származó 3,067 millió euróval felruházott program célja, hogy segítse a nemzeti kis- és középvállalkozásokat a digitális átalakulás sikeres és garantált megvalósításában.
Fontos: Szeretnénk ismételten felhívni olvasónk figyelmét, hogy a továbbiakban részletezett Digital Kit pályázat egy spanyol pályázati lehetőség.
A Digital KIT három nagy szegmensbe rendezett segítséget kínál a vállalat mérete és az alkalmazottak száma alapján.
Az OpenKM-nél hosszú múltra tekint vissza a digitalizációt és a digitális átalakulást végző ügyfelek technológiai partnereként. Segítünk a pályázati folyamatban, és szorosan együttműködünk a Te jellemzőidnek és céljaidnak leginkább megfelelő digitalizálási terv kidolgozásában. Miután a digitális készlet minden szempontból meghatározásra került, az ügyfélnek már csak ki kell választania az őt leginkább érdeklő digitális megoldásokat.
Kategóriák:
A Digital KIT-et igénylő vállalatoknak kötelező előfeltételként öndiagnózist kell végezniük az aktuális digitalizáltsági szintjükről. Ebben a tekintetben az OpenKM segíthet az eljárás problémamentes végrehajtásában. A digitális diagnosztikai szolgáltatások közé tartozik:
A spanyol kormány kijelentette, hogy egyetlen kkv sem marad segítség nélkül a digitális átalakuláshoz. Az új év kezdetén mi is lehetne jobb fogadalom, mint egy digitalizációs terv, amely lehetővé teszi számunkra, hogy javítsunk jövőbeli elvárásainkon.