Írta Ana Canteli 2022 január 28-án
A mindennapokban számos olyan esemény következhet be, amelyek közül néhánynak igencsak jelentős hatása lehet, ha nem előzik meg, vagy nem kezelik megfelelően. Emellett figyelembe kell venni a társadalmat érintő változásokat is, amelyek speciális tudást, új stratégiákat, működési optimalizálást igényelnek a biztosítóktól és a biztosításközvetítőktől. Egyszóval, új funkciókra és készségekre van szükség ahhoz, hogy az ágazatban adódó feladatokat megbízhatóan, gyorsan, hatékonyan és eredményesen tudják kezelni a biztosítók.
Figyelembe kell venni, hogy az egyes tevékenységi ágazatok bizonyos eseményekre hajlamosabbak, mint mások. Ami egyrészt kockázatnak tekinthető, másrészt viszont lehetőségek forrása is. Zéró kockázat nem létezik; amit tenni lehet, az az, hogy azon dolgozunk, hogy csökkentsük, sőt minimalizáljuk annak veszélyét, hogy bármely helyzet incidenssé, konfliktussá, balesetté vagy akár katasztrófává alakuljon.
A legtöbb ember és vállalat tisztában van az őket körülvevő és közvetlenül érintő bizonytalanságokkal, kockázatokkal. A biztosítótársaságok olyan tevékenységi köröket végeznek, amelyben a biztosított érdekeinek kezelése sokféle információt generálhat és sokféle dokumentációt igényel (adminisztratív, adóügyi, munkaügyi, kereskedelmi, polgári, büntetőjogi stb.)
A biztosítási kötvények kezeléséhez - amely tevékenység magában foglalja a részletes kockázatelemzést, az információkérést, az eljárás frissítését, ha bármely szempont megváltozik - elengedhetetlen a megfelelő irányítási eszköz bevezetése, amely lehetővé teszi számunkra, hogy minden lehetőséget lefedjünk.
Az OpenKM dokumentumkezelő rendszer garantálja a biztosító termék- és szolgáltatási portfóliójának precíz adminisztrációját. Megkönnyíti és felgyorsítja az egyes alkalmazottakhoz rendelt ügyfélportfólió kezelését. Mind a biztosítási ügynökök vagy brókerek, mind az ügyfelek vagy kedvezményezettek élvezhetik az elektronikus dokumentumkezelő rendszer előnyeit.
Az OpenKM segítségével egy olyan online munkaplatform hozható létre, amely elérhető a kárigény feldolgozásában résztvevő munkatársak és szakértők számára is, akik így könnyedén hozzáférnek az általuk igényelt rendszerfunkciókhoz. A biztosító munkatársai az összes adminisztrációs és dokumentumkezelési feladatot otthonról vagy akár az irodából is el tudják végezni. Ez megkönnyíti a rugalmas munkavégzés kialakítását. Az ügyfelek pedig ugyanezeket az előnyöket élvezhetik. Nem lesz szükség a dokumentáció postai úton történő elküldésére, vagy a személyes átadásra az irodában.
Az OpenKM mindazon alkalmazások teljes skáláját tartalmazza, amelyek lehetővé teszik, hogy a dokumentumkezelő szoftver integrálható legyen a biztosító programcsomagjába. Ha továbbra is kapnak hitelesített faxokat, akkor a dokumentumkezelő rendszert integrálni tudják a cég többi eszközével, beleértve a nyomtatókat és a szkennereket is. Ez döntően hozzájárul a papírmentes iroda vállalaton belüli megvalósításához.
Az sem jelent problémát, ha aláírt dokumentumokat kell fogadni. Az OpenKM mindenféle elektronikus aláírást digitális tanúsítvánnyal kezel, beleértve a biometrikus digitális aláírást is. Az automatikus feladatok bevezetése lehetővé teszi a szervezet folyamatos fejlesztését. Ez is az OpenKM dokumentumkezelő szoftver által biztosított előnyök közé tartozik. A rendszer konfigurációja 100%-ban testre szabható, emellett skálázható is, mind a tároló méretét tekintve, mind pedig a felhasználók számát figyelembe véve.
Tegyük fel, hogy a biztosítási ügynökök és brókerek e-mailben kapnak vagy cserélnek dokumentumokat ügyfeleikkel vagy harmadik felekkel. Ebben az esetben érdekes lehet az e-mail archívumot a biztosító szokásos dokumentumkezelésébe bevonni. Ez, a rendszer alapfunkcionalitásának része, amely megkönnyíti az e-keresési feladatokat. Konfliktus vagy peres eljárás esetén visszakereshető a pontos e-mail, amelyet teljes egészében tárolunk, a mellékletekkel együtt.
Mint látható, az OpenKM a vállalat szükségleteihez igazítható rendszer. A dokumentumkezelő rendszer elfogadásának és használatának megkönnyítése érdekében létrehoztuk az OpenKM Akadémiát. Ezen az e-learning platformon minden felhasználó megtalálhatja az igényeinek megfelelő tanfolyamot.
Ha Te is szeretnéd az ügyfelek portfólióit hatékony, modern és biztonságos módon kezelni, akkor kérj személyre szabott online bemutatót.