Írta Ana Canteli 2022. március 18
Egy dokumentumkezelő rendszer bevezetése a vállalatodnál hatalmas lépés. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozásod éppen növekedési szakaszban jár, vagyis egyre több információt és dokumentációt generál. Egy dokumentumkezelő rendszer bevezetése segít abban, hogy a vállalkozásod hatékonyabbá, eredményesebbé és szervezettebbé váljon, és ezáltal felkészültebben nézhetsz szembe a jövőbeni kihívásokkal és változásokkal.
A papíralapú dokumentumkezelésről a papírmentes irodára való áttérés nagy kihívásnak tűnhet, különösen akkor, ha nem vagy jártas a modern dokumentumkezelési megoldásokat illetően. Ha van némi tapasztalatod az ilyen jellegű rendszerekkel, akkor az segíthet abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a kiválasztott szoftvermegoldásból, de ha nincs, az sem jelent leküzdhetetlen akadályt. Egy megbízható dokumentumkezelő rendszer bevezetésével bármelyik vállalat jelentős megtérülést (ROI) érhet el, természetesen ehhez nem árt felismerni a best practiseket és egy megbízható bevezetési stratégiát, módszertant kidolgozni.
A kiválasztott dokumentumkezelési megoldástól függetlenül a vállalatodnak mindig figyelembe kell vennie, hogy mi lesz a felhasználás célja. Meg kell határoznod, hogy milyen problémákat szeretnél megoldani, és ez milyen szoftverfunkciókat igényel. Ha ismered ezeket a részleteket, akkor a dokumentumkezelő szolgáltató a termékét ezen szempontok és követelmények alapján tudja bemutatni neked.
Valószínűleg egyéb technikai szintű információkat is meg fog kérdezni, mint például a tervezett felhasználók számát, a kezdeti adattár méretét, az óránként, naponta, hetente, havonta és évente létrehozott és kezelt dokumentumok mennyiségét. Ezek az információk segítenek a számodra leginkább megfelelő megoldás típusának és a rendszer méretének meghatározásában. A felhőalapú megoldás általában olyan kisvállalkozások számára célravezető, akiknek nincs saját műszaki csapatuk és saját szerverük. Ez a megoldás ugyanis egy adott áron elérhetővé teszi a dokumentumkezelő szoftver használatát, az alkalmazás bérlését a tárhelyigénnyel együtt, a technikai segítségnyújtást, a biztonsági másolatok kezelését és tárhely karbantartását stb.
Közép- és nagyvállalatok számára, ahol jelentősen több felhasználó dolgozik, nagyobb adattárigénnyel rendelkezik, ott általában kifizetődőbb a szoftver egyszeri (földi) telepítésű változata. Az ilyen jellegű vállalatok általában rendelkeznek saját technikai csapattal, szerverekkel és a dokumentumok befogádására alkalmas tárhelymérettel. Ilyen jellegű megoldás esetén maguk dönthetnek a biztonsági mentési politikáról is.
Lehetőség van hibrid megoldások telepítésére is. Elsősorban olyan szervezetek számára tervezték, amelyek egyszerre dolgoznak felhős, és földi szoftverkörnyezetben. A választott dokumentumkezelő szolgáltató technikai csapatának szakértelmétől függően a Te igényeidnek leginkább megfelelő opciót fogják felkínálni. Néha előfordul az is, hogy valaki egy felhőalapú telepítéssel kezd, majd áttér a földi telepítésű szoftverkörnyezetre, ahol szüksége lesz némi támogatásra a harmadik féltől származó alkalmazásokkal való integrációval kapcsolatban.
Mielőtt végleg döntést hozol, fontos hogy a dokumentumkezelő rendszer kiválasztásakor ismerd a végső ajánlatban szereplő termékek és szolgáltatások pontos listáját.
Ebben a cikkünkben nagy vonalakban bemutatjuk az OpenKM bevezetési folyamatát. Ugyanakkor fontos megjegyeznünk, hogy minden telepítés egyedi, mivel minden szervezetnek megvannak a maga sajátos igényei és jellemzői!
A telepítési szolgáltatás mindig az ajánlat részét képezi. Ezáltal nem kell azon aggódnod, hogy a műszaki csapatod felkészült-e erre a feladatra vagy sem. Ha szeretnék a telepítési folyamatot megtekinthetik. A professzionális földi telepítésű megoldásban, azaz, ahol a Te szervereidre kerül telepítésre a dokumentumkezelő rendszer, a következő szolgáltatásokat biztosítjuk:
Alap szolgáltatások:
Szakértői támogatás tartalma (igénylés esetén):
Felhős szolgáltatásunk tartalmazza az alábbiakat is:
Technikai szolgáltatások:
A tárhellyel kapcsolatos általános információk:
A telepítési fázis meglehetősen rövid, ugyanis akár 2 óra alatt rendelkezésedre állhat egy standard telepített dokumentumkezelő rendszer. A telepítési fázis a telepítési jelentéssel zárul.
Ebben a fázisban a dokumentumkezelő rendszer funkcióit, célját és használatának módját ismertetjük meg a felhasználókkal.
A képzések megkezdésének, nyomon követésének, a célok elérésének és befejezésének megkönnyítése érdekében hoztuk létre az OpenKM Akadémiát, amelyen megtalálható a dokumentumkezelő rendszer teljes képzési kínálata. A képzéseket a felhasználók céljának megfelelően alakítottuk ki, ezért külön kurzust kínálunk a:
Természetesen mindig van lehetőség személyre szabott képzés igénylésére is.
A képzési fázis végén a sikeres vizsgát tett felhasználók megkapják a kézikönyvet, illetve az oklevelet, amely tanúsítja, hogy megfeleltek a képzés követelményeinek.
Bár előfordulhat, hogy a telepítés és egy részletes oktatást követően úgy döntessz, hogy a saját IT csapatod fogja beállítani a dokumentumkezelő rendszert az elvárásaidnak megfelelően, az is előfordulhat – különösen akkor, ha nincs saját szakmai csapatod, vagy tapasztalatod a DMS-ekkel kapcsolatban – hogy a dokumentumkezelő rendszer testre szabása ijesztő feladat lehet. Éppen ezért, az OpenKM-nél szakmai és tanácsadási szolgáltatásokat is biztosítunk, azaz segítünk testre szabni a megoldásodat. Ez bármikor elvégezhető. Előfordulhat, hogy egy ideig az alapkonfigurációval szeretnél dolgozni, később viszont úgy döntessz fejlettebb megoldásra van szükséged.
Személyre szabás lépései:
Ezeket az igényeket az ügyféllel folytatott megbeszélések során tárjuk fel. Ezután specifikációt készítünk, majd a projekt során felmerülő feladatokról szóló dokumentumot átnyújtjuk az ügyfélnek jóváhagyásra. Ez tartalmazza a követelményeket, az ütemtervet és a költségvetést. Természetesen további follow-up meetingek követik a megállapodást.
A szakértői támogatás igénybevétele egy opcionális lehetőség az OpenKM-nél, mindazonáltal erősen ajánlott. Azok az ügyfelek ugyanis, akik igénybe veszik ezt a szolgáltatást, egy támogatást nyújtó felületen keresztül jelenthetik be az incidenseket, melynek előnye, hogy grantálja a szerződésben meghatározott válasz- és reakcióidőket. Az OpenKM szakértői csapatának tagjai között a szoftver alkotói is jelen vannak, biztosítva ezzel a legmélyebb szakértői tudást is.
Ezentúl, ahogy azt már korábban említettük, a szolgáltatás igénybevételével korlátlan hozzáférést biztosítunk a dokumentációkhoz, illetve a dokumentumkezelő platform fejlesztőivel való közvetlen kapcsolattartást is elérhetővé tesszük.