Írta: Peter Minkoff 2020. augusztus 14-én
Amennyiben Ön is rendelkezik közösségi média fiókkal, netán többel is egyszerre, esetleges olyan weboldalt üzemeltet, amelynek van blog-ja és a vendégek is írhatnak véleményeket, biztosan észrevette már, hogy a meglévő tartalom kezelése olykor meglehetősen nehéz feladat lehet. Nem is beszélve arról az esetről, ha mindezt egy új marketing stratégia keretében szeretné felhasználni. Ezért elhoztunk Önnek 10 tippet, amely segíthet a webes tartalmak sikeres kezelésében
A webes tartalom hatékony kezeléséhez tisztában kell lennie azok céljával, azaz, hogy mi a jelentőségük a szervezet stratégiájának szempontjából.
Egy-egy tartalom mindig egy konkrét üzleti célhoz kapcsolódik és annak ismere, hogy mindez hogyan illeszkedik a vállalat teljes stratégiájába elengedhetetlen a tartalmak megfelelő menedzselése érdekében
Ahhoz, hogy meg tudja határozni, hogy mely a tartalmak terén, mely stratégia bizonyult a legjobbnak, tudnia kell, hogy ki a célközönsége és hogy miképp tudja saját vállalkozását megkülönböztetni a versenytársakétól.
Nincs értelme úgy tartalmakat előállítani, illetve publikálni, ha olyan csoportokat céloz meg vele, akik nem érdekeltek az Ön által kínált termék vagy szolgáltatásban. Tehát, mindenekelőtt győződjön meg a megfelelő ügyfél profilról.
Ily módon a közzétett tartalom releváns, kiváló minőségű és az igényeknek megfelelő lesz. Idővel elemezheti a vásárlók szokásait is, ezáltal pontosan tudni fogja, hogy milyen csatornákkal érdemes még bővíteni stratégiáját.
A unique value proposition (UVP) szintén döntő fontosságú, hiszen ez az az extra, amelyet az Ön szolgáltatása nyújtani tud a vásárlóknak.
„Magyarázat: UVP – Unique value proporsition: világos meghatározása annak, hogy az Ön ajánlata milyen előnyökkel járhat a vásárló számára, hogyan képes megoldani az Ő problémáit és amely kiemeli, hogy az Ön által képviselt termék vagy szolgáltatás miben tér el a versenytársakétól. „
A webes tartalmak véletlenszerű kezelése és megosztása sajnos aligha viszi Önt közelebb a céljaihoz. Készíteni kell egy tervet, egy stratégiát, amelyben pontosan meghatározza, hogy milyen tartalmat, mikor, ki és milyen platformon fog publikálni. Inbound marketing esetén meg kell határozni a célközönséget, a csatornákat és a prémium tartalmakat is.
Mindezt úgy kell megszerveznie, hogy a céloknak megfelelő és rendszeres tartalmak legyenek
Amennyiben rendszerezett és a céljaihoz illeszkedő módon szeretné a tartalmakat kezelni, úgy egy CMS, azaz tartalomkezelő rendszer használata jó ötlet lehet.
Ez különösen akkor igaz, ha nagy mennyiségű, gyorsan változó tartalmat szeretne kezelni vagy nagyszámú közreműködő dolgozik ezeken a fájlokon. Éppen ezért, a választott CMS-nek rugalmasnak kell lennie, valamint könnyen kezelhető felhasználói felülettel kell rendelkeznie.
Amennyiben úgy véli, hogy a tartalom-menedzsmenttel foglalkozó csapatának nagy segítséget jelentene egy CMS rendszer bevezetése, olvassa el korábbi cikkünket a lehetséges megoldásokról: how to choose the best CMS for your business
Az Elevate Digital szerint a diverzifikált tartalmak - képek, videók, élő közvetítések és a podcast-ok 2020-ban, továbbra is fontos részét képviselik majd a tartalommarketing-trendeknek.
Ha most még nem is építette be ezen tartalom típusok mindegyikét a stratégiájába, nagy az esélye annak, hogy hamarosan Ön is kipróbálja ezeket a lehetőségeket. Annak érdekében, hogy lépést tudjon tartani a mai trendekkel, fontos figyelembe vegye az összes lehetséges eszközt.
A CMS rendszer kiválasztása során bizonyosodjon meg róla, hogy skálázható eszközt választott, amely képes lépést tartani egy gyorsan fejlődő üzlettel is.
Annak ellenére, hogy elsősorban arra koncentrálunk, hogy a generált tartalom, hogyan jelenik meg a mobil eszközökön, asztali számítógépeken vagy laptopokon, a megosztott tartalmak nem korlátozódnak csupán ezekere a felületekre. Az okosórák, AR/VR technológiák és a digitális asszisztensek stb. is mind egyre népszerűbbek, a jövőben pedig még több újdonság várható, amelyeket valószínűleg szeretne beépíteni (inbound és outbound) marketing stratégiájába.
A kiválasztott tartalomkezelő rendszernek (CMS) képesnek kell lennie kezelni ezeket a csatornákat is, amikor Ön úgy dönt, hogy beépíti azokat a meglévő stratégiájába.
A tartalomkezelő rendszer mellett, érdemes megemlíteni a dokumentumkezelő rendszereket is, ugyanis ezek az eszközök szintén hasznosak lehetnek a digitális tartalmak kezelése során.
Központosított tárolást biztosítanak a dokumentumai számára, illetve segítik Önt és a többi közreműködőt a rendszerben tárolt adatok könnyed megtalálásában, valamint lehetővé teszik azok szerkesztését vagy akár újabb verziók létrehozását is.
Ezáltal egy igen értékes tudásbázisra tehet szert, amely segíti Önt a kiváló minőségű, új tartalmak létrehozásában. Ez különösen akkor fontos, ha a már meglévő tartalom újra felhasználását tervezi és szeretné megtartani az adott tartalom hangvételét függetlenül attól, hogy ki lesz az új verzió szerzője.
Ha szeretne többet megtudni arról, hogy hogyan hozhatja ki a legtöbbet DMS rendszeréből, akkor olvassa el korábbi cikkünket: 10 lépés a vállalat dokumentumkezelési tervének összeállításához
A tartalom létrehozása során fordítson figyelmet a legjobb SEO gyakorlatok alkalmazására is, hiszen ezáltal válik a célközönség számára leginkább elérhetővé a tartalom.
„Magyarázat: SEO – Search Engine Optimalization, magyarul annyit tesz, keresőoptimalizálás. Lényege olyan technikák és gyakorlatok alkalmazása, amely képes egy weboldalt, vagy annak bizonyos tartalmát a böngészés során előkelőbb helyre sorolni.”
Például, olyan kulcsszavak beépítésével, amelyre valószínűleg az Ön szolgáltatását, vagy termékét kereső ügyfél keresni fog, növelheti a keresés sikerességét.
A keresőmotorok figyelmet fordítanak az információk forrására is, azaz, ha Ön megbízható webhelyeket használ információforrásként, akkor a keresőmotor algoritmusainak köszönhetően szintén jobb helyen szerepelhet weboldala a találatok között.
Ne feledje a weboldal megjelenítésének optimalizációját és a kritikus SEO attribútumok nyomon követését sem.
A tartalom kezelésének fontos részét képezik a metaadatok, metatag-ek. A HTML-kód ezen részeinek köszönhetően a keresőmotorok jobban megértik a weboldal tartalmát és ezáltal a keresés során könnyebben kiemeli azt, a találati eredmények közül
A mennyiségek helyett fókuszáljon inkább a webes tartalmak minőségére. Gondoskodjon arról, hogy a webhelyen, blogon, közösségi média felületeken megjelelő posztok mindegyike olyan tartalommal bírjon, amelyre az ügyfél szívesen áldozza idejét. Ezáltal közelebb kerülhet a vállalati célok eléréséhez. Próbálja meg ezeket a tippeket felhasználni a tartalommenedzsment során és érjen el nagyobb sikereket és hatékonyságot munkája során.
Szerzőről: Peter Minkoff az OffTheMRKT magazin szerkesztője (életmód- és marketing). További tippekért kövesse Pétert a Twitteren.